zondag 10 april 2011

Papieren Haasjes

Vrijdag was er weer het Paas-Wereld-Ontbijt op de leefschool van de jongens. Iedereen maakt iets lekkers en neemt dat mee. Naast een appeltaart wilde ik ook iets leuks voor de kinders maken. Het werden papieren haasjes gevuld met snoepjes. Geheel onverantwoord ik weet het maar ik doe dat nu eenmaal graag :)



Hier het patroon van het haasje >>>>>> klik

Ontvouw de crèpepapier niet zo kun je een heleboel haasjes tegelijk knippen. Je kunt natuurlijk ook met de voor en achterkant van kleur verwisselen. Gebruik voor het naaien eventueel een leuke andere kleur.


Let op als het haasje klaar is dat je niet te hard trekt want het is tenslotte papier en het scheurt zo :-)


Het is snel gemaakt, op een avondje had ik er al gauw 75 dus ik kon heel wat kindjes blij maken.

Edit: En vergeet niet je naald na afloop weg te gooien want die wordt zo stomp als het achter-end van een varken als je er papier mee hebt genaaid :)

3 opmerkingen:

  1. Tof idee, ik ga hier ook eens wat kinders blij maken ( wel geen 75 ;D)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk... en eigenlijk zou het nog heel bruikbaar kunnen zijn in de kleuterklas (dan wel met lijm ipv naaimachine... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Flexje misschien als je ze wat groter maakt is het ook beter te behandelen voor kleinere handjes. Ik ben geen lijmfan vandaar de naaimachine :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...